God mat och Harry Potter

v. 40+1

Den här helgen har vi mest ätit god mat och sett Harry Potter-filmer. I fredags blev det tacopaj (Marcus mammas jättegoda recept) och massa godis till Harry Potter och den flammande bägaren. På lördagen var det grått, regnigt och höstigt så vi lagade fläskfilé- och sötpotatisgryta och såg sedan på Harry Potter och fenixorden. För att fortsätta på hösttemat gjorde jag blåbärsscones och te till söndagsfrukost. På eftermiddagen gick vi på bio och såg Harry Potter och halvblodsprinsen och efter det åt vi god mat på en italienare och en grek - jag åt pasta med kyckling- och gräddsås och Marcus grillad kyckling med klyftpotatis och rödvinssås. Idag blev det dock ingen film, men vi har ändå ätit massa gott! Choklad- och apelsinmousse med chai latte på ett fik i stan och nu precis biffstroganoff med ris :)

På tal om att vara glad i mat var vi idag på undersökning på MVC, där jag bland annat fick väga mig för första gången på några månader...
Allt är som det ska med bebisen: han följer kurvan för hur han ska växa, hans puls är normal och han är fixerad. Nu är det bara att vänta på att han ska vilja komma ut!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman. Följer dig och magen kollar med Helena vad som händer. Är nyfiken på lill killen. Kramar Mia (Martina hälsar).

2009-09-07 @ 22:19:25
Postat av: mormor

Hej Amanda!!

kul att läsa din blogg. Jag visste inte förrän igår att du har en.

Har också kollat på Jennifers blogg där du är med på bild från din examen.

I morron är det fredag, då tror jag att Viggo/Harry kommer ut.

Ska vi skå vad?

Sköt om er alla tre!

KRAM

2009-09-17 @ 11:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0