PUPPP

v. 39+3

För några dagar sedan fick jag utslag i bristningarna på magen och de har kliat konstant! Hur mycket jag än smörjer in magen blir det inte bättre - faktiskt blir utslagen bara värre och värre - och jag blir snart galen av allt kliande! Googlade lite på det imorse och hittade något som kallas PUPPP. Wikipedia beskriver det som en allergiliknande klåda som i sällsynta fall drabbar gravida kvinnor och karakteriseras av klåda och hudförändringar som påminner om nässelutslag. Besvären brukar kvarstå under hela graviditeten men innebär inga risker för barn eller mamma.
Jag ringde min barnmorska Ingwor imorse men hon kunde inte ge något annat tips än att fråga efter någon kräm mot klåda eller någon slags kylande salva på Apoteket. Får gå dit och hoppas på det bästa. Nu måste jag fortsätta klia!


Kommentarer
Postat av: josie

ojdå! pupppen då! hoppas de blir bättre. puss

2009-09-02 @ 17:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0