igångsättning

v. 41+2

Kom nyss hem från MVC, det var sista besöket eftersom förlossningen i Eksjö tar över "ansvaret" för mig och bebisen nu. Det var lite sorgligt att säga hejdå till Ingwor - sedan jag flyttade till Nässjö i somras har hon varit jättesnäll och hjälpsam och mån om att jag ska trivas och ha det bra! Vi ska dock tillbaka till henne för efterbesök och avskrivning från mödravårdscentralen när bebisen är några veckor gammal.

Idag är tionde dagen jag går över tiden, och om det inte hinner bli någon bebis i veckan så har jag fått tid för igångsättning på söndag kl. 8.30. De kommer då undersöka mig och göra ultraljud och köra en CTG-kurva för att registrera barnets hjärtljud och eventuella värkar. Är livmodertappen mogen då så får jag värkframkallande dropp, annars får jag först en gel som ska se till att livmodertappen blir redo. Spännande!
Trots att det inte alls är säkert att han kommer på söndag bara för att jag sätts igång då så ska det bli skönt att få åka till sjukhuset och ha folk omkring mig som jag kan fråga om allt och som kan hjälpa till om det skulle hända något. Jag är bara glad att någonting äntligen ska hända - och att jag kommer ett steg närmare... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0