DEN BÄSTA JULKLAPPEN!

Jag satt precis och betalade några helt onödiga räkningar och insåg hur mycket pengar jag (och de flesta andra) lägger på prylar den här tiden på året. Visst är det roligt att få julklappar, och jag tycker även om att ge bort presenter till andra, men den här ha-galna shoppinghysterin är ju egentligen helt sjuk! Jag får flera tusen kronor i bidrag varje månad, jag har någonstans att bo, jag har tillgång till mat, jag har råd att köpa fina kläder och saker till både mig och Harry, men ändå så förväntar jag mig av någon anledning att det ska ligga massa hårda, dyrbara paket i strumpan på julaftons morgon. Runtom i världen finns det mammor som inte ens har råd att köpa mat eller medicin till sina sjuka och hungriga barn. Jag fick plötsligt väldigt dåligt samvete och skäms lite över mitt beteende, så för att på något sätt dämpa mina skuldkänslor och i alla fall närma mig någon slags rättvisa köpte jag ytterliggare en sak, men denna gång någonting betydelsefullt och väl värt pengarna - 134 doser vätskeersättning som ska skickas genom Unicef till barn i utsatta delar av världen. Förhoppningsvis kan de hjälpa några barn på andra sidan jorden, så att vi blir fler som kan fira jul tillsammans med släktingar och vänner nästa år!

Köp en julklapp till dig eller någon du tycker om och förändra samtidigt någons liv!
www.unicef.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0