SÖMNBRIST

Det märks klart och tydligt att jag och Marcus inte fått tillräckligt med sömn de senaste två veckorna. Vi hallucinerar och drömmer konstigt om vartannat. Flera gånger varje natt vaknar jag och tror att jag ammar, bara för att komma på att jag inte alls ligger och matar Harry i sömnen, utan att det bara är mina såriga och ömma bröst som spelar mig ett spratt. Häromnatten skulle jag väcka Marcus för att han skulle laga till Harrys mjölkersättning, men Marcus var helt säker på att lillkillen precis ätit och nu låg och sov på hans arm. När han märkte att Harry inte alls låg i hans famn fick han panik och började leta efter sin son under täcket...
 I förrgår, efter att jag sovit lite middag, vaknade jag och märkte att jag höll mobilen i handen. Jag hade i ett halvvaket/halvsovande tillstånd påbörjat ett sms till min son som inleddes med orden: "Hej lilla gubben..." Det gick då upp för mig att Harry är två veckor gammal och inte har fått nån mobil riktigt än.
Jag vill sova!


Kommentarer
Postat av: Farmor (igen)

Passa på att vila så mycket du kan när Harry sover. Städa och sånt kan ni göra sen.

2009-10-06 @ 16:12:50
Postat av: g.mormor

Stackars ni föräldrar som inte får sova. Hoppas lilla "vilddjuret" (overallen) lugnar ner sej och inser att det är väldigt skönt att sova även för bebisar.

Har köpt världens goaste vantar till lillen, det blir ju snart kallt ordentligt.

Var rädda om er!

M

2009-10-06 @ 18:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0