det där med barn.

Det är någonting speciellt med barn. Det verkar som att hur gamla människor än blir så finns kärleken och glädjen över barn alltid kvar. Det är någonting som finns gemensamt mellan de allra flesta, något som binder samman människor som annars aldrig skulle lära känna varandra. På ICA, på bussen, på cafét, på stan - det är alltid någon som får syn på Harry, stannar upp och tar sig tid att säga att det är så roligt med barn och att de är det finaste vi har. Ofta börjar någon helt främmande person berätta om sin egen relation till och erfarenhet av barn. Sonen som hunnit bli trettio år, dottern som precis fått sitt tredje barn, barnbarnet som redan börjat skolan. Det lyser av stolthet i ögonen när de tänker på alla barn som funnits och fortfarande finns i deras närhet.
Det är konstigt att tänka att jag själv om trettio år har en son som hunnit bli vuxen. Han kanske studerar eller jobbar. Han kanske är gift och bor i ett eget hus. Han kanske har egna barn. Mina barnbarn! Jag hoppas att jag kommer våga berätta historien om Harry när jag själv någon gång i framtiden möter en ung tjej med ett litet barn. För de är en av de få saker som för oss alla samman. De är de finaste vi har!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Sen är Harry Nässjös största charmtroll så det går bara inte att motstå honom när han sitter där i vagnen och skrattar. Visst är det svårt att föreställa sig barnen i framtiden. Jag brukar tänka på hur det är när Marcus o Andreas är runt de 50. Hur ser de ut då? Gubbar med ölmagar? Så svårt att tänka sig. Och då är Harry nästan 30 år... Jag är över 70... Hoppas man får hänga med länge så man få uppleva så mycket som möjligt;-)

2010-04-27 @ 19:38:17
Postat av: Jasmine

2010-04-27 @ 23:15:58
URL: http://lan
Postat av: Jasmine

Jag har gjort den. Tycker att texten symboliserar en hel del aktuella känslor för mig och jag tycker att inredning ska vara personligt och varmt, samt spegla vem man är och vad som är viktigt!



Jag har köpt själva tavlan på Lågprismagasinet och sedan skrivit ett utdrag från "Nothing else matters" av Metallica - enkelt och snyggt!



Kram från oss!

2010-04-27 @ 23:17:35
URL: http://langtarefterdig.blogg.se/
Postat av: g.mormor

Det är så sant, barn är det bästa som finns. Genom barn och hundar får man alltid bekanta som vill se och fråga. Nu känner vi inte så många barn just nu men däremot vete sjutton hur många hundbekanta vi har.

Fast jag skulle gärna se att vi hade fler såna som Harry Boy, han är finast!!!

2010-04-28 @ 15:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0