dagis!

Idag har vi varit på dagis! Eftersom det var första inskolningsdagen var vi bara där en timme men Harry gillade det skarpt. Vi var där när alla barnen var ute och lekte, så att Harry fick en chans att kolla läget i lugn och ro. Fröken Monika visade runt på dagiset och berättade lite om tider, mat, telefonnummer och sånt där man behöver veta när man har barn på förskola. Harry fattade grejen direkt - han gick raka vägen till en låda full med träklossar och spenderade resterande timme med att leka konstant, med alltifrån bilar till dockor till plasttallrikar. Efter ett tag försökte fröken närma sig honom lite, hon tog upp i famnen, pratade med honom, visade saker, försökte vänja honom vid henne och tvärtom. Harry var hur nöjd som helst! Han sa "dää" och pekade glatt med sitt lilla finger mot allt mellan golv och tak. Det var bara för Monika att hänga med. Tilllslut var han så van vid fröken att han struntade totalt i mig och räckte upp armarna mot henne när han ville bli buren. Och det ser jag som nånting positivt, för nu vet jag att han kommer klara sig bra där på dagarna, utan mig och Marcus. Vi har visserligen bara varit där en gång men känner jag min son rätt kommer han älska att vara med alla kompisar i ett hus fullproppat med leksaker hela dagarna!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Du hade ju rätt. Han kommer att älska dagis, men visst kommer det väl dagar när han gråter när ni går, livet är ju ibland upp o ibland ner även för en lilleman.

Lycka till!!!

Kram M

2010-08-18 @ 23:00:49
Postat av: Farm

2010-08-19 @ 11:08:27
Postat av: Farmor

Jag kan se honom framför mig, bland alla grejerna, babblandes på sitt egna Harry-språk. Härligt!

2010-08-19 @ 11:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0