mamma, pappa, lampa.

Harry kan det där med mamma nu. Han kan säga ordet och vet att det är jag som är mamma. Pappa är lite svårare att säga men han är på god väg. Han förstår i alla fall att Marcus är något annat än "mamma", för till honom säger han ofta vavva, babba eller dadda. Sen har vi det där med lampa. Jag vet inte vad det är med barn och lampor men alla verkar lära sig det där så tidigt. Harry vet precis vart lampan finns. Frågar man "var är lampan?" vänder han ansiktet mot taket och pekar upp mot lampan. Han kan inte säga ordet än, så det blir mest "mamma" till lampan också. Även om han vet att jag är mamma så funkar ordet för lite allt möjligt. Men ändå. Så smart!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Ja men lilla gumman. Harry är ju det mest begåvade barn som sett dagens ljus. Lik sina föräldrar förståss. Hoppas nästa ord han säjer är gammelmormor. Det är ju inte så svårt!! Men kanske vi ska ta Oma istället, pojken blir då tvåspråkig.

Vi ses på lördag i Gamla Viker, det ska bli jättetrevligt att se er och dom andra igen!

Kör försiktigt hit upp, ni har ömtålig last. (alla tre)

Kram M

2010-08-11 @ 23:41:24
Postat av: Farmor

Ja, visst är det konstigt att så gott som alla barn tidigt vet var lampan är. Både Marcus o Andreas visste det, mina syskonbarn också. Längtar efter att få krama, prata och skratta med Harry nu. Kram på er!

2010-08-12 @ 08:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0