babymassage.

Idag var jag och Harry på babymassage på Studieförbundet Vuxenskolan. Att köra vagnen, eller snarare skjuta vagnen, i drygt en halvtimme i decimeterhög snö gjorde mig helt slut och gav mig migrän redan innan massagen började. Men det var jättemysigt när vi väl kom dit, i ett rum med mörkt, tjockt tyg på väggarna, tända ljus och små yogamattor utlagda i en ring på golvet. Vi var bara tre mammor med bebisar idag. Två söta små flickor, Maja och Agnes, som Harry flörtade massa med. Han var för övrigt på bushumör och sprattlade och rullade runt och gjorde massa ljud ifrån sig. Jag fick improvisera massagen lite eftersom Harry helst ville ligga på mage, men jag tror faktiskt att han gillade det även om han inte blev helt avslappnad. Han brukar tycka om när man stryker och tar på honom. Det kanske blir lättare nästa vecka när han är lite mer van och vet vad det går ut på.


Kommentarer
Postat av: mormor

Om inte Harry vill ha massagen så kan jag ta den istället. Gammelmormors inlånade ryggmassör-maskin är effektiv men tål ej jämföras med en varm hand.

2010-02-21 @ 20:13:59
URL: http://harryochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0