vinterkräksjuka.

Hela lilla familjen har drabbats av någonting så roligt som vinterkräksjuka. Yippi! Såklart skulle vi inte slippa undan, vad hade jag trott? Jag började känna mig dålig efter att jag ätit frukost i måndags och ringde till Marcus som fick åka hem från jobbet. Han kom inte en sekund för tidigt! Jag mådde pyton och stackars Harry fick klara sig helt själv. Han var dock på ganska bra humör just då så det gick bra. Efter att Marcus kom hem började jag spy var tionde minut. Min bästa vän den dagen var en hink som jag ständigt hängde och hulkade över. Vid fem började det gå lite längre tid mellan gångerna, ungefär en halvtimme. Jag somnade vid sex på kvällen men vaknade ytterliggare några gånger för att kräkas. Dock var sista gången vid elva och sen började jag må bättre. Vilket var en himla tur för vid tolv vaknade jag av att stackars älsklingen blivit smittad och satt vid toan och hävde ur sig allt han hade i sig och lite till. Han var dålig hela dagen igår. Jag vet inte hur han mår idag men jag hoppas han är bättre.
Mest jobbigt har det nog varit för stackars Harry. Han har både kräkts och haft diarre och varit dålig sen i måndags. Han har egentligen inte kräkts så mycket men det är nog bara för att vi varit så noga med att inte ge honom så mycket mat. Vi fick tipset att mata honom med tesked - några skedar var tredje-fjärde minut. Då fick han i alla fall i sig någonting istället för att äta mycket och kräkas upp allt. Men det kunde ta över en timme för honom att få i sig en halv deciliter och han har inte varit mätt en enda gång sen han blev dålig. Vi började ge honom lite mat i nappflaska redan igår men han fick ändå väldigt lite åt gången. Jobbigast var det nog ändå inatt. Jag vaknade vid tolv av att Harry bajsade i sömnen. Massa diarre! Då fick han pyttelite mat (20 ml) i sömnen och somnade om. Så lite mat har han inte ätit sen han var några dagar gammal. Halv fyra fick han lite mat igen, men när han vaknade kvart över fem var han jättehungrig och helt förtvivlad. Hans skrik skar i hjärtat och jag grät och grät för att jag inte kunde göra någonting åt att han var så hungrig och ledsen. Men jag gav honom lite mat i taget och när jag märkte att han inte kräktes upp det fick han lite till. Så till slut fick han i sig en del ändå.
Jag tänker aldrig mer vara magsjuk, jag vägrar!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Stackars, stackars er! Har aldrig haft vinterkräken men en "vanlig" maginfluensa räcker och blir över.

Värst är ju för lilla Harry som inte kan förstå vad som händer. Skönt att ni är på bättringsvägen och att sjukan inte håller i sej längre tid.

Kram och god bättring!

G.mormor

2010-02-03 @ 11:33:34
Postat av: Farmor

Hualigen, sikket elände! Magsjuka blöjbarn är ingen höjdare men det finns i alla fall en fördel och det är att det går fort över... Krya på er allihop så ni är friska till lördag. kram!

2010-02-03 @ 16:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0