början på historien.

Hittade nyss min fina vän AndreaDorias blogg. Hon skriver precis som hon är - underhållande och personligt - om sitt liv i ett hus på landet med sin pojkvän, hans son och knodden i magen. Kolla in bloggen på

http://deadoria.blogg.se/

I ett av sina inlägg skrev hon om exakt samma problem jag själv har. I Harrys barnbok ska man nämligen beskriva hur föräldrarna träffades. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har funderat på om jag ska vara helt ärlig och skriva att vi träffades en kylig sommarkväll, berusade och slitna men glada, på en festival långt inne i Smålands mörkaste skogar? Jag kan ju inte gärna hitta på en ny historia. Egentligen tycker jag att det är en ganska fin berättelse - att just vi två fann varandra mitt ibland många tusen andra människor, och att vi två och ett halvt år senare fortfarande är tillsammans, bor ihop och har en liten son. Så nu har jag bestämt mig, jag ska vara ärlig och berätta den riktiga historien bakom Harry. Men jag kanske får lov att utesluta vissa detaljer..


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Skriv du som det var, det är ju det som är intressant längre fram i livet, men som du sa, inte alla detaljer, lite får man ha för sej själv.

Klargrön whisky? hur många hade han druckit då.

Kram M

2010-01-10 @ 10:02:17
Postat av: Farmor

Hmmm.... Ska nog inte nämna hur det gick till när farfar o farmor träffades. Än mindre hur det gick till när Harrys far blev till...;-))) Ska med nöje läsa din kompis blogg. Kram!

2010-01-11 @ 13:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0