JUL OCH NYÅR 2009

Harrys första julafton firades i Nora. På morgonen väntade några klappar i julstrumpan jag sytt åt honom: en fin ljusblå skjorta, en mörkblå väst och ett par gula tofflor med bjällror. Klockan ett gick vi till min mormor och hennes man Lennart. Min farmor och farfar var också där. Harry somnade i mormor och Lennarts säng och sov i några timmar. Vi bjöds på glögg och pepparkakor och sedan julbord, kaffe och kaka. Gott! Vi gick hem igen runt fem-sex och efter det kom min morfar och hans fru Anneli. Vi fikade lite mer och öppnade alla julklappar. Vi fick många fina saker alla tre. Harry fick två fårskinn att mysa på, matskålar, pipmuggar, färgglada plastskedar, en sångbok med tillhörande skiva. Jag fick en ansiktsbehandling, bok, skiva, spikmatta, sängkläder, mobiltelefon. Marcus fick kläder, Dexter-DVDboxar, film, rysk språkkurs. Bland mycket annat.
annandagen åkte jag, Marcus och Harry till min farmor och farfar i Örebro. Vi bjöds på lunch och fika. De passade Harry när jag och Marcus gick på stan en stund. Det var första gången någon annan än Harrys mormor & morfar eller farmor & farfar varit barnvakt. Som tur var gick det bra!
Tre dagar efter julafton, på söndagen, åkte vi hem till Nässjö igen men redan på tisdagen åkte vi till Karlshamn för att fira nyår hos Marcus föräldrar.
Även där fick vi julklappar. Harry fick kläder, Mumin-matset, en jätte-nalle. Jag och Marcus fick en hotellnatt och presentkort på spa, vinäger - och oljaset, Heroes-DVDbox. Det var bara några av alla fina saker vi fick.
nyårsafton åt vi fin middag med Marcus familj och hans farmor. Hummer och toast till förrätt, oxfilé och potatisgratäng till varmrätt och brylepudding och goda frukter till efterrätt. Vid tolvslaget gick vi ut på balkongen och för att se på alla fyrverkerier och skåla med god champagne.
lördagen åt vi middag hos Marcus farfar och hans fru och på söndagen bar det av hemåt igen.
En mycket lyckad julledighet alltså!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ska mormor och morfar vara barnvakt när ni spa:ar?

kramar på er allihop

2010-01-07 @ 20:51:56
URL: http://harryochmamma.blogg.se/
Postat av: mormor

Mormor vill vara barnvakt när ni njuter av er spa-vistelse. Harry kan få bad och oljemassage i Nora.

2010-01-07 @ 20:54:00
URL: http://harryochmamma.blogg.se/
Postat av: g.mormor

Vilka fina julklappar ni fick. Det är roligt med personliga grejor. Själv fick jag ett par Birkenstock att ha på mej när jag städar och grejar. Väldigt praktistk o bra, men inte så speciellt romantiskt. Den tiden är nog förbi.

Kram M

2010-01-08 @ 14:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0