torsdag.

Idag var jag och Harry på Unga Föräldrar, en av föräldragrupperna på BVC. Vi var bara tre mammor + barn där idag men det var ganska skönt att det inte var så många. Innan jul var vi hur många som helst och det blir ganska stökigt då. Harry skötte sig hur bra som helst. När vi kom dit låg han på mage på en matta en ganska lång stund och tittade sig fascinerat omkring på allt och alla. När vi hade sångstund satt han i mitt knä och flinade och när vi skulle fika låg han i "poolen" - en blå, rund madrass med kanter - och lekte med lite leksaker. Han sa knappt ett ljud på typ en och en halv timme. Jag var proud mama!

Marcus har haft ångest inför den här dagen eftersom han skulle bada isvak på jobbet. Som tur var var det ju inte så kallt idag så det hade gått ganska bra. Lite konstigt att få göra såna saker på sitt jobb. När jag tänker på folk som arbetar ser jag framför mig medelålders män och kvinnor i prydliga kläder som sitter vid ett skrivbord och knappar på en dator, inte ett gäng grönklädda snubbar som frivilligt kastar sig ner i ett hål i sjön mitt i vintern.

Jag har snart läst ut "Män som hatar kvinnor". Jag har redan sett filmen men som alltid är boken mycket mer innehållsrik och detaljerad. Ska jag vara ärlig har jag haft lite fördomar mot Stieg Larsson-böckerna (jag brukar aldrig läsa deckare) men den är faktiskt riktigt bra.
Lisbeth Salander ♥


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Hej!

Det var jag som hade ringt igår ifall du undrar.

Har läst de två sista böckerna av Stieg L och dom var jättebra. Kanske lite för mycket detaljer ibland men då kan man skumma över raderna så går det fortare. Harry ÄR en duktig kille det vet vi ju. Ha en skön helg alla tre!

Kram M

2010-01-15 @ 15:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0