vuxenpoäng.

Igår var jag och Harry och handlade mat på ICA. Det är inte så ofta jag handlar eftersom jag inte har körkort.. Det kändes helt vuxet att strosa runt bland köttdiskar och blöjhyllor och inhandla allt som är nödvändigt till ett hushåll. Och vuxenpoängen bara rullade in när jag - tro det eller ej -  köpte en hel varmrökt lax! Jag kände mig lite lagom mallig när jag stog där i kassan och betalade för en hel firre och diverse andra livsmedel, men när jag kom hem och packade upp matpåsen insåg jag att jag hade ett litet problem.. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra med fisken! Dessutom fick jag panik när jag det gick upp för mig att jag var tvungen att ta i den (blanka, svala, fjälliga fiskar påminner ju en hel del om ormar som är det ABSOLUT värsta jag vet, jag dör bara vid tanken på en orm). Jag intalade mig hela tiden att "det är en fisk, det är en fisk!" och tog försiktigt ett litet grepp om den och började skära och karva lite varstans. Tillslut lyckades jag trotsallt och kunde pusta ut.
Ännu en gång hade jag klarat av något nytt. Och samlat ihop en hel drös med vuxenpoäng!
:)


Kommentarer
Postat av: Farmor

Mycket, mycket vuxet! Det där reder knappast jag fast jag är så gammal:-)

2010-01-27 @ 13:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0