bamse-regnkläder.



Idag köpte jag regnkläder till Harry, hans första. Det blev en blårandig jacka med Bamse-märke och ett par svarta brallor. Nu när han ska börja på dagis och dessutom kan vara ute och leka på riktigt behöver han ordentliga ytterkläder. Det var första gången han fick vara med och prova kläder, förut har man ju bara kunnat ta nåt man trodde passade eller ta en lite större storlek så han skulle ha nåt att växa i. Men nu när han inte ligger stilla i vagnen och det inte spelar nån roll om overallen är för stor, utan han behöver kunna gå och leka och ha kläder som passar, får han helt enkelt vara med och prova. Han tyckte väl inte att det var så jättespännande att prova kläder men jag tyckte det kändes så stort! Så vuxet för mig och så stort för honom! Så nu har jag för första gången fått skriva Harry Köpberg på namnlapparna till dagiskläderna :)
Nästa grej blir att kolla om han har skor och stövlar som passar, annars får vi köpa det med!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Bara att inse att bebistiden är över... Lilla gubben... Snart tar han studenten:-))

2010-07-29 @ 10:53:05
Postat av: g.mormor

Hej på er.

Ja idag behövs det regnkläder minsann. Här vräker det ner utanför fönstret. Tuffa kläder du har köpt, till en tuff kille förståss. Han har väl stövlar redan, de svarta med döskallar som mormor köpte. Passar snyggt till nya kläderna.

Ha en skön helg!!

Kram M

2010-07-29 @ 16:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0