en mors bekännelser.

Jag har fått lite ont i magen. Nervös-ont, så som jag alltid får den här tiden på året. När det känns som att sommaren börjar gå mot sitt slut och verkligheten kommer farandes mot en. Som varje sommar betyder den där nervösa magkrampen, med utantag för förra året, att det snart är dags för skola. I år dessutom en helt ny skola, med nytt folk och okända lokaler. Men förhoppningsvis också nya vänner, roliga utmaningar och en massa intressanta saker att lära sig. Jag vet att det som alltid kommer bli bra när jag väl kommer dit men jag kan inte låta bli att få lite panik såhär nån månad innan. Kommer jag trivas, kommer jag komma överrens med de andra, kommer utbildningen vara rätt för mig? Och det är ju inte bara för mig som hösten innebär förändring, allt blir ju nytt för hela familjen. Lilla Harry, som levt sitt första år hemma med mig, ska iväg och skaffa rutiner på dagis. Han har blivit en stor kille som ska leka med andra barn, äta lunch med fröknarna, sova middag någon annanstans än hemma. Men det är jätteskönt att det ska bli så, jag har ju längtat efter att få ha tid för mig själv och att få göra något för min egen skull. Jag har varit ledig sen i juni förra året och det känns som att det är hög tid att ta tag i mitt eget liv. Vi kommer bli en familj där alla är iväg på dagarna och pysslar med sitt eget, för att sedan träffas på kvällen och prata igenom allt som hänt under dagen. Jag kommer inte längre vara "mammaledig hemmafru" utan en vanlig vuxen som ger sig iväg på morgonen och som lämnar/hämtar på dagis. Det ska bli så kul, så spännande! Men just nu är jag är skräckslagen.


Kommentarer
Postat av: mormor

Glöm inte det vi pratade om förra veckan - pennfodral,omslagspapper, ny ryggsäck.

Du kommer att få uppleva så mycket nytt i skolan nu när det är en helt annan inriktning. Det blir kanon för dig. Mormors kille kommer säkert att trivas på dagis också. kramkram

2010-07-24 @ 20:31:36
URL: http://harryochmamma.blogg.se/
Postat av: g.mormor

Du är så cool Mandis. Det kommer att gå jättefint ska du se. Det vore ju lite konstigt om du inte hade lite panik, allt är ju nytt för både dej och Harry Boy. Men mera spännande än otäckt.

Kram M

2010-07-25 @ 13:41:00
Postat av: Farmor

Hej hej. Ja du, vad tiden går fort. Känns som det var alldeles nyss som vi gick där och bara väntade och väntade på att Harry skulle komm till världen och nu ska han snart börja på dgis. Allt kommer att bli så bra, ska du se. Nu är vi hemma igen efter två helt underbara veckor i Rimini men oj så vi har längtat efter Harry (och er nadra med förstås)! Ofta har vi sagt att "här skulle Harry trivts" och "det här hade hade Harry tyckt varit roligt" osv osv. Vilka fina bilder du lagt in. Det ska bli så skoj att träffs i helgen igen. Kram till er alla!

2010-07-27 @ 12:00:34
Postat av: Farmor

Hej hej. Ja du, vad tiden går fort. Det känns som alldeles nyss som vi gick där och väntade och väntade på Harrys ankomst och nu ska han börja på dagis.. Allt kommer att bli så bra, ska du se. Nu är vi hemma igen efter två helt underbara veckor i Rimini (även det gick i rasande fart). Jättehärligt men oj så vi längtade efter Harry (och er andra med så klart). Ofta sa vi "här skulle Harry varit" eller "det här hade Harry tyckt varit skoj" osv osv. Jättekul med alla fina bilder. Han är sötast i världen! Så det så! Ska bli så skoj att träffas i helgen. Kram till er alla!

2010-07-27 @ 12:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0