hairy harry.

Nu när grabben strax är tio månader känns det på tiden att berätta lite om vad som hänt, vad han lärt sig och hur han förändrats. 
Efter att han lärt sig stå själv dröjde det inte länge innan han tog ett första steg, ett litet stapplande ett. Sen dess har det gått sakta men säkert framåt. Han har fegat lite men ändå tagit nåt steg här och där. På sista tiden har han blivit mer självsäker och vågar testa sina gränser mer. Rekordet är hela 7 steg! De tog han häromdan, men jag missade det sålkart..
Han har börjat klättra i och ur saker. Till exempel lådorna med leksaker i rummet, rätt som det är sitter han där, mitt bland alla saker och trivs. Han har blivit duktig på det där med att lyfta över först det ena och sen det andra benet. Idag när jag badade honom kom han på att man kunde göra likadant med baljan. Han klättrade i ur och, i och ur, i och ur i typ i en kvart. Han gav mig en blick som sa "Hallå morsan, att sitta i baljan och plaska och leka med en jävla anka är för bebisar!".
Han vinkar, klappar händer och pekar. Så gulligt! När vi var i Stockholm satt han i vagnen och vinkade och pekade på folk och sevärdheter hela helgen. Samtidigt som han pekar säger han "dä" och "titta".
Håret på huvudet har blivit längre och tätare. Han fick en mörk fläck i nackhåret för några månader sen och börjar nu även få små lockar. Hairy Harry med guldlockarna ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0