stockholm.

Vi kom hem från vår weekend i Stockholm i måndags kväll men jag har ännu inte hunnit skriva något om hur det var.. Det var jättebra! Gassande sol, god mat, kul folk, fint hotell, roliga utflykter och två kissincidenter. 
Jag tog tåget till Stockholm på lördagen. Fördrev tiden innan de andra kom med att gå på H&M och köpa lite kläder till Harry. Klockan ett kom Glenn, Ylva, Marcus och Harry och hämtade mig på stationen och vi åkte till hotellet. Det kändes konstigt att se Harry igen, eftersom det gått en vecka sen sist. Jag tror att jag inte försökt tänka så mycket på honom under veckan vi inte sågs men när jag nu träffade honom igen blev jag bara så himla glad. Och det blev han också :) Jag märkte fort att det hunnit hända mycket på bara en vecka, han var så stor och hade börjat med nya grimaser, ljud och rörelser. Men hursomhelst, eftermiddagen bestod av promenad genom Kungsträdgården, Gamla stan och Söder. I Gamla stan stannade vi på en liten pub (full av fotbollshuliganer som skrek och jublade till dagens match) för att mata Harry. Vi var även tvungna att byta kissblöja och eftersom vi satt på uteserveringen tyckte vi det var okej att byta utomhus. Lagom som vi tagit av blöjan och sagt "bara han inte kissar nu" lättar Harry på trycket och står glatt med kiss rinnande nerför benen. Det var helgens mest pinsamma men också roligaste kiss - kissincident 1. På kvällen åt vi en utsökt italiensk middag och tog sedan lite vin och öl på hotellet efter att Harry somnat.
På söndagen var vi lite sega i starten, men efter en god och stor frukost var vi redo för en heldag på Skansen. Första gången jag var där på sommaren, så jag såg väldigt mycket fram emot att se alla djuren. Björnar, grisar, apor, fiskar, kaniner. Och dessvärre några ormar.. När vi satt och matade Harry vid ett bord mitt i smeten tänkte vi återigen att vi skulle byta blöja i det fria. Och återigen var vi med om en liten olycka. Men Harry stog själv på asfalten, så kissincident 2 (en liten pöl på backen) var inte hela världen. När vi var klara för dagen fick Harry några gosedjur till minne från första Skansen-besöket och jag köpte några pepperkaksformar i form av olika djur :P Runt fem tog vi färjan till Skeppsholmen och satte oss där för att vila benen lite. Gick runt ön och åkte sen tillbaka till Alvik och åt pizza (även denna kväll italienskt) på en trevlig resturang.
Måndagen innehöll inte så många planer. Vi checkade ut från hotellet och tog bilen till Söder. Traskade därifrån in till stan och tillbaka. Det blev en del shopping, kikande i affärer och ätande på vägen :) 
Det var en perfekt helg!

Återkommer med bilder


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Hej Mandis.

Det var väl roligt att ni hade en så fin Stockholmsresa, bra boende och god mat. Stockholm i övrigt är ju underbart den här årstiden. Men jag saknar bilder från resan. Hade du inte kameran med?

Ha det gott!

Kram M

2010-07-10 @ 09:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0