26 juni 2010.

Helt sjukt att det redan är den 26 juni. Konstigt att sommaren kan gå så fort när övriga året känns så segt ibland. Hursomhelst så var vi på middag hos morfar och Anneli idag. Det bjöds på gulasch tillagad i gryta i trädgården. Mysigt och som alltid väldigt gott. Efter mat och fika tog Marcus med sig Harry och åkte hem till Nässjö. Så nu får jag inte träffa Harry på en vecka eftersom jag ska vara kvar i Nora och jobba. Det längsta jag varit ifrån honom är två nätter, men det ska nog gå bra det här med. Nån gång för eller senare kommer jag ju behöva vara borta från honom och dessutom kan det vara både skönt och välbehövt med lite egen tid och chans att bara tänka på sig själv. Speciellt efter natten som var. Eftersom det var midsommarkalas igår gick jag och la mig skapligt sent och sen vaknade Harry vi halv sex. Jag var helt utmattad, höll på att somna hela tiden. Gick ut på promenad vid sex för att försöka få Harry att somna igen men det gick inte så bra. Eftersom vi troligen var de två enda vakna varelserna i bygden vid den tiden på midommardagsmorgonen stötte vi inte på någon som kunde agera barnvakt. Antagligen hade det varit troligare att vi mött någon på väg hem från en fest än någon som hunnit upp med tuppen, så jag fick finna mig i att vara vaken och försöka fördriva tiden med lekar, mat och bus. Vid åtta gick vi på dagens andra promenad och då äntligen somnade Harry igen! Jag somnade som en stock direkt och vaknade halv tio av att alla vuxna fixat frukost och tagit hand om mitt barn. Sjysst!
Imorgon ska jag sova ut!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Passa på att njuta av din egna tid under veckan, det behöver du. Glenn och jag tar hand om dina pojkar:-) Kan tala om att båda två sov som stockar när jag gav mig iväg vid kvart i sju i morse. Eftersom jag sover med öronproppar vet jag förstås inte hur många gånger de varit uppe i natt men jag inbillar mig att de sovit som stockar. Vi ses i Stockholm på lördag!

2010-06-28 @ 08:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0