dop!


 
Igår var det dop för Harry! Han gjorde en gammal mor stolt genom att vara på superbra humör hela dagen och inte klaga över hunger eller trötthet en enda gång. Det har han i och för sig tagit igen idag, men ändå.
Dopet började klockan 1 i kyrkan, sen fortsatte vi firandet med fika i församlingshemmet. Jag hade huvudet fullt av "är kaffet slut, ska jag blanda mer saft, ställa ut mer tårta?" att jag inte riktigt kände att jag hann umgås och prata tillräckligt med alla, men jag hoppas att alla ni som var där hade en trevlig dag! Det hade vi! Tack alla fina gäster för att ni kom, för alla fina presenter och sång i kyrkan. Jag är väldigt glad att det är just ni som är våra släktingar och vänner och att ni ville komma och fira Harry med oss.
Som vanligt när man planerat någonting stort gick dopfirandet ganska fort, men vi fortsatte kalaset på kvällen med Marcus släktingar som stannat kvar i Nässjö. Det blev en helkväll på Akropolis med god grekisk mat, drinkar, öl och shots, och massa prat och skratt! Imorse avslutade vi partajet med frukost på Hotell Högland. Trevligt!

(Som alltid hade jag tänkt ta massvis med foton, på allt och alla, men som alltid glömde jag bort det i allt ståhej. Ni som har foton från igår får gärna mejla dom till mig på [email protected]!)


Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack, det var mycket, mycket trevligt och roligt! Allt från den fina ceremonin i kyrkan, kaffet o tårtan efteråt till middagen på kvällen och sist men inte minst avslutningen i form av frukost på hotellet. Ett plus i kanten var det fina vädret, allting blir mycket enklare när solen skiner. Det blir ett roligt minne att berätta för Harry när han blir större.

2010-06-07 @ 08:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0