just nu...

..bor vi i den här jävla röran! Jag fick en chock när jag såg bilderna, "ser det verkligen ut så där??" Ja, tyvärr gör det det. Det går så extremt långsamt framåt. En larv skulle hinna åla ända bort till Kina och tillbaka innan vi är klara. Dels är alla skåp redan proppfulla och jag har ingenstans att packa upp innehållet i kartongerna, dels har vi en bebis som är vaken och på bus-humör dagarna i ända, dels har vi redan ställt ner så mycket grejer i förrådet att det snart inte får plats mer. Var ska jag börja, vad ska jag ta tag i, hur ska jag hinna, när ska jag göra allt? Det är vad jag tänker just nu. Men jag bjuder på det här! Visst skäms jag lite, men vafan, vi har bott här några dagar och jag vill visa upp en ärlig sida av hur det är. Så titta och förfasas, njut och var glad över att du, antagligen, har det snäppet renare och prydligare än oss!
(bakom allt skräp och alla prylar kanske ni till och med ser hur lägenheten ser ut! :) )
















Kommentarer
Postat av: Farmor

Hahaha! Helt underbart! Det härliga är ATT du lägger ut såna här bilder och därmed inte försöker "försköna" verkligheten. Ta det lugnt bara och en sak i taget. Ungefär som för mig här på jobbet just nu. Mailhögen bara växer men man får ta det äldsta först, inte tänka på de övriga 75 mailen och trösta sig med att det är i alla fall inte samma 75 mail som igår... Med andra ord, stressa inte upp er. Passa på att njuta av det fina vädret istället.

2010-06-04 @ 08:23:59
Postat av: g.mormor

Ja du, det är inte bara att flytta, det drar en hel del med sej. men hu i hela friden kan du ka skåpen fyllda redan, har ni hunnit samla på er så mycket grejor på bara ett år? Inte är det väl så att det finns lite hamster i familjen?

Kram M

2010-06-04 @ 10:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0