liten blev stor.

Jag vet att jag jämt och ständigt tjatar om hur stor Harry är men nu har han verkligen blivit så HIMLA STOR. Glöm tre månader, fyra månader, fem, sex, sju månader. Harry är nu drygt åtta månader och han är som en fullvuxen karl. Förutom att han inte kan äta, gå på toa, tvätta sig och klä på sig själv, men ändå. Jag blir ständigt lika förvånad över att han kan och förstår så mycket. Det märks så tydligt även fast han inte kan uttrycka sig med ord. Häromdan satte han sig på knä rätt på sin majskrok och jag tänkte "han kommer aldrig förstå vart den tog vägen" men han lyfte duktigt på benet, tog upp kroken och fortsatte smaska som om inget hänt. Jag satt och gapade och kände mig dum för att jag inte förstått hur smart han är. Idag har han försökt resa sig upp utan stöd med stjärten upp i vädret. Det går inte riktigt än men är inte långt undan. Han kan härmas så fint, både med ljud och rörelser, han kan gå runt möbler, läsa av ansiktsuttryck, sitta duktigt och leka med anvancerade prylar, bläddra själv i sin bok om djuren på bondgården. Idag drog han för första gången upp snöret på speldosan och höll själv i nappflaskan medans han åt. Han är så duktig min kille. Så smart. Och så stor!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Hej. Hoppas att Harry lär sej det där med att klä sej, äta själv och så vidare. Du vet ju att det finns många vuxna karlar som har väldigt svårt att klara sej själva, ja kanske inte att äta men att laga mat, tvätta och så där så jag menar han är ju i förhållande ganska duktigt om du jämför med vissa på ungefär 50 bast.

Ha det bra och krya på dej från illamåendet.

Kramis!

M

2010-06-02 @ 22:52:46
Postat av: g.mormor

Hej. Tack för fin bild av Harrys nya rum.

Dopdagen närmar sej!!

Kram M

2010-06-03 @ 11:08:16
Postat av: Farmor

Jag märkte nu i helgen att han reagerade på att man sa nej och såg lite sträng ut (när han drog i håret, aj!). Det var nästan så att lilla underläppen åkte ut och började darra. Det har jag inte sett innan. Ja, han börjar bli stor. Rätt som det är ska han ta studenten och åka lastbilsflak..

2010-06-03 @ 20:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0