vilse i pannkakan.

Idag har jag och Harry varit ute på en 1,5-timmes lång och snurrig promenad på 6,5 kilometer. Det blev inte många rätt. Jag hade först tänkt gå till MIO för att titta på möbler och ta en katalog, men så kom jag på att det vore roligt att titta vart det dagis vi valt som förstahandsval ligger. Jag visste bara på ett ungefär vart det låg, men inte gatnamn eller exakt hur jag skulle gå. Men när jag gått ett bra tag utan att hitta rätt bestämde jag mig för att gå till MIO i alla fall eftersom jag kommit ut på den väg jag trodde ledde tillaffären. Men icke, jag gick och gick men inget MIO syntes till. Det jag till min förvåning hittade var istället en väg jag visste låg i närheten av dagiset. Så jag gick in där för att återigen leta efter Tallbackens förskola. Jag såg ett dagis och tänkte att det måste det ju vara, men nu när jag kom hem och kollade Eniro märkte jag att det inte ens var det dagiset. Så det blev som sagt inte många rätt på min galna färd runt staden. Det jag dock märkte var att dagiset ligger väldigt långt från min skola och vår nya lägenhet, så kanske får vi göra om våra dagis-val.

På länken kan ni se dagiset, min skola och våra båda lägenheter:
http://kartor.eniro.se/m/p9WPN


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Oj du, det var långt till dagis. Ska man sen gå vilse också så blir det ju ännu längre.

Idag har det börjat att smälta lite på snön i alla fall, men i skuggan är det fortfarande -grader.

Nu är det dags för folkdansen, det är ju måndag.

Ha det så jättebra!

M

2010-03-08 @ 17:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0