harry banan.

Harry har blivit så stor så stor. Han kan så mycket, jag blir helt chockad varje gång jag ser på honom.
Han har börjat krypa massa på knäna. Häromdagen var det roligaste att krypa runt, runt i lägenheten. På knäna! In i sovrummet, ut i köket, vardagsrummet, tillbaka in i sovrummet. Och så vidare - runt, runt.
Han har upptäckt att man kan öppna och stänga dörrar, så nu går det inte att lämna en dörr på glänt längre.
Han kan klättra ur stolen, vagnen och gåstolen så det går inte att lämna honom själv där. Förra veckan vände jag mig bort i två sekunder för att fixa till Harrys lunch och när jag tittade på honom igen hade han klättrat ur sin stol och låg PÅ bordet! Så nu är sängen enda säkra stället att "förvara" honom på.
Han står så fint, behöver knappt hålla i sig. Han har kommit på en ny lek - att stå vid soffbordet och gå runt det. Att försöka ta alla saker på bordet (dator, vattenglas, pennor, mobiler m.m) ingår också i leken.. Igår stog han upp vid bordet och höll sig i kanten. Jag satt på andra sidan och Harry började leka "tittut-leken" med mig. Han satte sig på knä så jag inte såg honom och när jag sa "vart är Harry?" reste han sig upp igen, stolt som en tupp och med ett leende som sträckte sig från öra till öra!

Nu ska vi vänta på regn-uppehåll så vi kan gå på stan och handla käk!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

GULLUNGEN!!

2010-05-08 @ 14:54:35
Postat av: Farmor

Längtar så det värker!

2010-05-10 @ 20:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0