middagstips.

Jag ligger och jäser i soffan efter kvällens middag - cannelloni med spenat, svamp och mascarpone. En egen variant av Gordon Ramsays recept i senaste numret av Buffé. Jag ändrade mängd och antal av vissa ingredienser, bytte ostsorter, struntade i något och la till lite annat. Följde min kvinnlig intuition helt enkelt - och gott blev det! Rekommenderas varmt. (Tips! Använd portabella-svamp. Den är ganska dyr, men matig och god. Den är även god att använda tillsammans med grönsaker i någon slags gryta, istället för exempelvis kyckling)
Mitt mål nu när Marcus inte är hemma är att äta "Manda-mat", därför blev det räkmacka med avokado igår och antagligen blir det pastasallad med pepparrotssås och lax imorgon. Det gäller att passa på när Herr "räkor-är-havets-skalbaggar" Hansson är iväg och krigar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0