shopping och inredning!





Idag har jag och Harry varit i Jönköping. Vi tog bussen från stan till A6 och IKEA. Syftet med resan var att köpa lite saker till Harrys nya rum.
Tyget från Marimekko har jag tittat på hur många gånger som helst men det har aldrig blivit av att jag köpt det. Jag hade tänkt att Harry skulle ha grönt och blått i sitt rum så det här tyget passar perfekt. Det kommer hänga framför hans två garderober istället för dörrar. Det kostade en mindre förmögenhet men det kommer bli grunden för färgerna i lillens rum och bryta av mot de vita väggarna. Jag gillar att det funkar i ett barnrum utan att vara barnsligt. Love it!
Den gröna lilla sparbössan i form av en uggla har jag själv velat ha länge till min ugglesamling, men eftersom det var Harry som skulle få saker idag och eftersom den är grön och kommer passa superbra i hans rum fick han den istället. Från KG Design, köpt på Village.
På IKEA tittade vi mest på saker vi kan köpa lite längre fram - lampor, mattor, möbler, förvaring - men nånting ville jag ändå köpa åt honom idag. Det blev en sänghimmel i form av ett löv till rummet. Dessutom några roliga bestick i olika färger och ett mat-set med gröna grodor på.

Jag var lite nervös innan vi skulle åka på dagens utflykt. Det är ett ganska stort projekt att först ta tåget till Jönköping och sen bussen till A6 och eftersom det var första gången visste jag ju inte riktigt hur det skulle gå. Det gick dock förvånansvärt enkelt. Harry sov en ganska lång stund och när han sen vaknade satt han tyst och snällt och tittade på alla roliga saker och människor runtomkring. Jag blev så stolt, både över honom och mig själv! Det känns alltid så bra efter att man klarat av någonting som känns jobbigt innan. Nu vet jag att jag klarar av även detta!
Det känns också bra att själv köpa saker till Harry. Oftast är det ju Marcus som handlar alla dyra saker men nu var det jag som fick planera, tänka ut och köpa. Det var så roligt att bara köpa saker till Harry och att sedan se hur roligt han tyckte det var med alla fina, nya saker. Det här var en lyckad dag som gav mig bättre självförtroende och lite extra energi!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilka fina grejer! Ska bli jättespännande att få se er nya lya. Man fixar mer än man tror men jag förstår vad du menar. Innan man tar itu med det som man ska göra har man nästan lite ångest men när man väl gjort det visar det sig att det var inte så farligt i alla fall. Och man blir så stolt över sig själv! Härligt!

2010-05-10 @ 20:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0