magsjuka härjar i vårt hus.



Det har varit full rulle de sista dagarna. Marcus är på övning och jag har haft massor av plugg. Pappa var här lördag-söndag och hjälpte till med barnpassning och ideer till mitt designprojekt, men efter att han åkte har vi fått nya problem. Harry har blivit magsjuk. Runt halv elva igårkväll gick jag in till Harry för att rätta till honom och lägga på filten, och upptäckte att hela sängen, bebisen och golvet runtom var fullt av kräk! Dessutom hade han bajsat i sömnen. Först då kopplade jag - Harry hade varit lös i magen några dagar och dessutom inte velat äta nåt på hela söndagen. Det var bara att ta upp honom och byta blöja, pjamas och sängkläder. Harry var tyst hela tiden, sa inte ett ljud utan bara lät  mig hållas. Bara det tydde ju på att det var nåt som var fel. Sen somnade han om nästan direkt utan att klaga och sov tills jag väckte honom halv nio imorse. Jag chansade och gav honom frukostvälling, men det var inte så smart. Så de senaste timmarna har jag matat honom med tesked. Han verkar dock ganska bra nu. Han har inte kräkts något mer och till och från kryper han runt och leker så smått. Han har redan fått i sig nästan två dl välling och drack några klunkar själv för ett tag sen, så förhoppningsvis var det en kort släng av magsjuka han åkte på. Och förhoppningsvis klarar jag mig. Går just nu bara runt och väntar på att bomben ska explodera.. 


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Stackars er, ni har väl haft nog av sjukisar nu. Hoppas att han kryar på sej och att du slipper..

Ha en bra vecka!

Kram M

2010-10-25 @ 19:13:24
Postat av: Farmor

Stackars farmors lillplutt! Håller tummarna för att ni andra klarar er och att Ola inte drog hem något skit (hrm...) till Nora. Nu får det vara nog med sjuka på ett tag, tycker jag. Kram på er!

2010-10-26 @ 19:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0