barstol!

Kära läsare, jag har ju tidigare nämnt att vi fått ett ganska stort projekt i skolan. En jätterolig, avancerad och lärorik uppgift, men framförallt - en väldigt stor möjlighet! Utan att säga för mycket ska vi designa varsin barstol, och åtminstone en i klassen kommer ha sin alldeles egna stol med på Möbelmässan i Stockholm i februari. Det ni! Som ni kanske förstår är jag lite lätt nervös och exalterad och jag behöver er hjälp! Eftersom jag inte direkt hänger på krogarna längre så skulle jag uppskatta det väldigt mycket om ni kunde ge tips på vad ni tycker är viktigt med en barstol. Tänk er in i miljön (eller ta en barrunda ikväll!) och fundera över vad ni skulle vilja att barstolen ni satt på innehöll? Kanske ska benen inte vara för mycket vinklade utåt, så att alla berusade ungdomar snubblar och ramlar in i er? Kanske ska det finnas fot- och armstöd så ni kan hänga lite avslappnat framme i baren? Ja ni fattar. All hjälp och ideér tas emot med största tacksamhet. Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Annika

Så trevligt att läsa om vad du pluggar, jag sitter bara med litteratur som "Vår död", "Sorgearbete".

Jag tycker att en barstolska ha fotstöd både fram o på sidorna. Det är även skönt med ett litet ryggstöd :))

Kram

2010-09-10 @ 15:52:52
Postat av: Anonym

Låter spännande! Tycker att de flesta barstolar är jättefula. Det är kanske inte så lätt att kombinera snygg design med funktion i detta fall. Fotstöd är i alla fall jätteviktigt. Våra från Ikea ("Malte") kan man inte snurra och det saknar jag. Men de är lite bredare i sitsen och känns därför stabila. Ryggstöd är inte så viktigt, man lutar ju sig mest över bardisken ;-). Lycka till! Kram Linda

2010-09-10 @ 16:40:43
Postat av: Farmor

Snurrfunktion och kanske nån liten krok nånstans där man kan hänga sin lilla handväska.

2010-09-10 @ 17:51:13
Postat av: g.mormor

Hej Mandis.

Jag tycker att du redan har pejl på hur en barstol ska vara. Rätt, absolut inga utåtgående ben, inte för hög, tänker för egen del, ibland vågar jag inte hoppa upp ifall jag skulle missa o ramla ner på andra sidan. Nykter!! Gärna tygklätt, inte trä eller plast, då blir man våt i b...

Lycka till

Kram M

2010-09-10 @ 17:51:25
Postat av: Linnea

Jag gillar att sitta bak-och-fram på stolar, så jag vill ha en stol med ryggstöd som är bekvämt att luta sig framåt över, om du fattar vad jag menar ;) Och så ska den ha två krokar till jackan/handväskan, under sitsen, så att grejerna inte sticker ut så mycket. Sen ska benen inte sticka ut för mycket (en stång med bottenplatta är bra tycker jag), det måste vara fotstöd och den måste vara ganska stabil, så att den inte välter lätt. Och så ska den snurra förstås! Gärna fort! ;) Fixar du en sån så köper jag den, jag lovar! ;)

2010-09-24 @ 10:46:33
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0