rapport från sjukstugan.

På eftermiddagen visade det sig att Harrys feber ökat ännu mer - till 39,5. Det har hållt i sig resten av dagen och kvällen. Jag har försökt få i honom vatten, men han har inte varit så sugen. När det gäller maten har det mest blivit välling, men jag la en hög med makaroner på bordet så han fick gå och plocka lite själv när han kände för det. Han har fått några gurkbitar, dels för vätskan men också för att få i sig något i lite mer fast form än välling. Man får komma på sina små knep.
Jag vet inte om det beror på att han mår dåligt men Harry har varit extra kramgo idag. Han har krupit upp i mitt knä, kommit fram och gett mig pussar, sträckt upp händerna mot mig för att få bli buren. Nu på kvällen när han började bli trött låg vi tillsammans på hans mysmadrass och kramades jättelänge. Tillslut blev han helt stilla där han låg på min mage med armarna runt min hals. Han hade somnat, på tre sekunder, helt utan förvarning, och snarkade högljutt mot min kind.
 Jag har haft lite tankar på om det kan vara något med öronen också, speciellt efter den där hemska natten när Harry var så fruktansvärt ledsen och inte kunde sova. Dock har jag inte sett några tecken på att han skulle ha ont i öronen efter det, förräns idag. Det började rinna massor av vax ur ena örat, inte för att jag vet om det egentligen betyder att det är något fel. Men jag har gjort ett litet test under några olika tillfällen idag, där jag först tog på Harrys ena öra (det som det inte kom vax ur) och då reagerade han inte alls. När jag sedan tog på det andra örat tog han snabbt bort min hand. Det gjorde han varje gång, jag fick inte ta på eller i örat. Sen verkar han ju inte ha jätteont eftersom han inte klagat något över det, men ändå. Kanske värt att kolla upp. Jag ska ändå ringa Vårdcentralen imorgon om han inte blivit frisk. Då har han ju haft jättehög feber i nästan tre dygn.


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Du gör rätt att kontakta vården för hans feber och öron. Lilla gubben ska inte behöva ha ont. Det får man nog av i resten av livet.

Håller tummarna för att han ska bli bättre.

Kram

2010-09-30 @ 20:39:06
Postat av: far

2010-10-01 @ 15:56:52
Postat av: farmor

Stackars liten... Klart att han vill vara hos mamma o gosa när han inte känner sig bra. Verkar ju som att han har ont i örat i alla fall. Om det sen är öroninflammation eller nåt annat är ju svårt att veta. Nuförtiden är de ju inte heller så pigga på att ge penicillin utan vill helst att det ska läka av sig själv men det är nog ändå rätt att låta någon titta på det. Lille lille vännen. Ge honom en stor kram från farmor.

2010-10-01 @ 16:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0