val 2010.

Några dagar kvar till valet hörrni. Jag är föväntansfull och lite nervös. Det ska bli spännande att få rösta i ett riksdagsval, att få vara med och bestämma och göra sin åsikt hörd. Tänk att jag har en röst att lägga, en chans att påverka vårt samhälle. Klart man måste ta den! Jag är lite allergisk mot människor som struntar i att rösta. Som tycker att det inte spelar nån roll. Det spelar en väldigt stor roll! Och det är en chans för alla som klagar på samhället att få vara med och ändra på det.
Själv kommer jag rösta på Socialdemokraterna. Jag identifierar mig med deras politik och håller med om det dom står för. Så jag ska absolut gå och rösta på söndag och jag ska ta gubben och sonen med mig. Ses i vallokalerna!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Ett stort steg till in in vuxenvärlden. Men du är ju vuxen, mamma o allting samtidigt som du är bara en skolunge. Hur rimmar det egentligen?

Kram!!

2010-09-14 @ 13:30:44
Postat av: Farmor

Vi pratade just om det där med rösta/inte rösta här på jobbet. Vi i Sverige är så bortskämda med att vi får rösta så vi blir lite slöa. Vi tar det för självklart men det är ju långt alla människor i världen som har möjlighet att göra sin röst hörd. Vi ska vara rädda om denna rättighet och självklart gå och rösta.

2010-09-15 @ 07:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0