körkort.

För några veckor sen skrev jag in mig på trafikskolan i stan och sen dess har jag fixat med körkortstillstånd och annat som är nödvändigt för att ta körkort. Nu har jag äntligen fått det godkänt och bokade häromdagen in mina lektioner. Jag vill försöka ta det så snabbt som möjligt så vi bokade ungefär som en intensivkurs. Och eftersom det är på sommaren, när det fort blir fullbokat, bokade jag in många lektioner på en gång för att slippa vänta om jag behöver fler. Så under två veckor i juni har jag 18 körlektioner, haha! Ska försöka hinna med mycket av teorin nu innan så det går snabbt sen.
Även om jag såklart tänkt att allt vore så mycket enklare om jag hade körkort har jag inte varit intresserad av det tidigare. Det har liksom funkat ändå. Men nu känner jag att det är dags. Och jag har fått lust att göra det, vilket är ett måste för att jag överhuvudtaget ska klara av det. Jag VILL ta körkort, för att slippa vara så beroende av Marcus, för att kunna ta mig dit jag vill när jag vill och framförallt för att klara av vardagen när Marcus inte är hemma. Och nu tycker jag tillochmed att det ska bli kul! Jag är nog bara lite sen i starten, men nu jäklar ska jag ta det där körkortet en gång för alla!


Kommentarer
Postat av: farmor

Lycka till! Det är jätteskönt att bara kunna ta bilen och köra iväg när man vill.

2011-04-11 @ 15:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0