projekt tvåstegspall.

Vi har fått en designuppgift i skolan där vi ska ta fram en tvåstegspall för barn mellan 5 och 8 år. Jag har inte direkt någon erfarenhet av barn i den åldern och har ingen koll på vilka behov dom har. Så ni som har barn, är barn eller bara vet mycket om barn - lämna gärna en kommentar om hur ni upplever barn i den åldern. På vilken nivå befinner sig lekandet och deras kunskaper, vika behov har dom osv? Vad skulle vara viktigt hos en pall för att tillgodose barnens krav?
Tack för hjälpen!


Kommentarer
Postat av: Dea

hjälp, kan knappt föreställa mig ett barn på 8 år? kan man va så stor?



Leo fyller 5 år. Han behöver en pall upp till vattenkranar.. det är allt. haha. Vilken svår uppgift?

Större barn kan man verkligen använda som lite hjälpreda, när man bakar och lagar mat. Dom spiller och kladdar mycke mindre än vad man kan tro. Jag har tänkt på att stegen på en vanlig kökspall alltid är lite smala och att det borde vara omöjligt att foten slinker emellan, om du förstår? Som på en trapp, att det borde vara trä överallt och inget hål nånstans. Gud va jag svamlar. Hoppas det var pyttelite hjälp iaf. Puss plugghäst! <3

2011-04-21 @ 21:15:05
URL: http://deadoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0