knäppt på resan.

Kvällen innan vi skulle flyga till London tog vi in på hotell i Göteborg. Det var sent på kvällen och vi var trötta efter en dag i bilen. Hotellet låg gudvetvart och såg ut som ett stort betongblock. När vi checkat in och fått vår nyckel skulle vi parkera bilen på hotellets parkering. Vi såg en stor grind men kom inte in. Jag fick gå in i receptionen igen och säga att vi inte fattade hur man kom in. Lite lagom pinsamt. Det visade sig vara fel grind! Så vi åkte till rätt ställe, men förstog fortfarande inte hur man skulle komma in. Marcus gick ur bilen för att titta sig omkring och fick syn på en liten kortläsare där man skulle låsa upp grinden med sin rumsnyckel. Han förde nyckeln mot läsaren och började sen sakta gå tillbaka mot bilen. För sakta! För i bilen satt jag, och såg hur grinden började svänga utåt, mot mig! Jag skrek  på Marcus att skynda sig men han fipplade med den jädrans nyckeln och märkte inte att grinden var på väg att slå både mig och bilen sönder och samman. Jag skrek och fäktade med armarna och kände mig lite smått hjälplös och rädd, tills Marcus fick syn på grindhelvetet och kastade sig in i bilen och i sista sekund lyckades backa bort från den. När vi väl parkerat bilen och klev in i hotellbyggnaden visade det sig att det i samma hus låg en läkaravdelning för armproteser. Ett mycket knasigt och lite obehagligt ställe!


Kommentarer
Postat av: farmor

Huuu! Låter nästan som en skräckfilm.

2011-05-13 @ 08:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0