höst-outfits.



Det här har aldrig varit och kommer aldrig bli en "dagens outfit"-blogg men jag måste bara visa upp Harrys nya fina höstkläder.
Röd regnjacka från Åhlens
Röda stövlar från Tretorn
Mössa från Oiidesign
Skinnjacka från Ellos
Halsduk och keps från Lindex
Röd/vit/svarta legoskor köpta i London

Ibland får jag frågan vart jag handlar kläder till Harry. Och väldigt ofta hör jag föräldrar och andra vuxna som har åsikter om hur barn ska klä sig, antingen i unisex-kläder eller tvärtom i pluttinutt-rosa för flickorna och coola t-shirtar med lastbilar för pojkarna. Harry har en ganska grabbig stil. Jag gillar gubbiga koftor med mockalappar på armbågarna och randiga tröjor i "killfärger". Det erkänner jag. MEN jag gillar att blanda det med kläder som inte är så typiskt pojkiga. Jag skulle gärna köpa exempelvis lila tröjor åt Harry. Tyvärr är det dock så att de allra flesta affärer säljer kläder som är extremt uppdelade efter vad som är tjejigt och pojkigt. Jag kan absolut låta Harry ha en rosa tröja, men jag vill inte ha massa glitter och spetsar och fake-halsband. Det är jättesvårt att hitta fina kläder som är tänkta för ALLA barn och det är väldigt tråkigt. Därför blev jag jätteglad när jag hittade en röd regnjacka utan tillstymmelse till enhörningar och volanger. Men det absolut viktigaste i frågan är ju faktiskt vad barnet själv vill ha på sig. Harry är inte så stor än att han själv väljer vilka tröjor och byxor vi ska köpa, men när den dagen kommer är det valet hans. Jag ska göra som min fina vän och ständiga förebild Dea, som lät sin drygt 1-årige son välja skor själv - han valde de vit/rosa. Heja Charlie!


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Han ser inte bekvän ut i halsduken?? Kanske inte hans stil?? Annars är han ju så cool!!!!

Kramis M

2011-08-27 @ 23:32:45
Postat av: [email protected]

Vilka fina bilder ,han är kanonfin i regnjackan.

Hoppas att det blir mycket regn i höst så att han får användning för den.Farfar

2011-09-01 @ 16:13:07
Postat av: mormor

Allt klär en skönhet. Jag längtar efter er så det gör ont i hjärtat. Goaste familjen!

Ses på kalas snart. Pussa extra mycket på Harry från oss.

2011-09-02 @ 20:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0